انواع تابلو مطب و اهمیت آن در معرفی خدمات پزشکی

انواع تابلو مطب
فهرست مطالب

تابلو مطب، نخستین و شاید مهم‌ترین ابزار ارتباطی بین پزشک و بیمار است. این تابلو نه تنها به بیماران کمک می‌کند تا مطب و پزشک مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنند و از نوع تخصص پزشک مطلع شوند، بلکه نقش مهمی در ایجاد یک تصویر حرفه‌ای و جذاب از خدمات پزشکی ارائه شده دارد. در این مقاله به معرفی انواع تابلو مطب، ویژگی ها و کاربرد هر یک می‌پردازیم. پس اگر پزشک هستید یا کلینیک درمانی دارید و می‌خواهید با استفاده از تابلوها، خودتان را به دیگران معرفی کنید، همراه ما باشید.

 

نمونه تابلو مطب

انواع تابلو در مطب پزشک، ساختمان پزشکان و کلینیک ها

تابلوهایی که در مطب پزشک، کلینیک ها یا ساختمان پزشکان استفاده دارند بر اساس مکان نصب به دو گروه زیر تقسیم می‌شوند؛

تابلوهای بیرونی (تابلو سردرب مطب)

تابلوهای بیرونی مطب ها و ساختمان پزشکان، در اصل نوعی تابلو راهنما هستند که بیرون از ساختمان و برای ارائه اطلاعات مختصری از پزشکان حاضر در آن مطب یا ساختمان، نصب می‌شوند. حالا سوال مهم این است که این گروه از تابلوها بهتر است از کدام مدل و جنس باشند؟!

ما در تابلوسازی نماشهر تابلو چلنیوم و تابلو فلزی را برای نصب در قسمت بیرونی و نمای مطب ها و کلینیک ها مناسب می‌دانیم. هرچند که شما باتوجه به میزان بودجه و برحسب سلیقه شخصی خودتان می‌توانید از دیگر انواع تابلوها نیز برای سردرب و نمای ساختمان مطب‌تان استفاده کنید. اما برای سردرب ساختمان پزشکان، باتوجه به تعداد بالای پزشکان موجود در آن ساختمان و تعدد تابلوها غالبا تابلو لایت باکس فریم لس دو طرفه را پیشنهاد می‌کنیم که هم از هر دو طرف قابل رویت است و هم این که محدودیت تعداد ندارد.

نمونه تابلو نما مطب

تابلوهای داخلی

تابلوهای داخلی مطب پزشکی نیز گروه دیگری از انواع تابلوهای کاربردی در این مکان هستند و همانطور که از نامشان پیداست در قسمت های داخلی مطب ها، ساختمان پزشکان و کلینیک ها نصب می‌شوند. این گروه از تابلوها چون با هدف راهنمایی مراجعین و بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرند، حتما باید از انواع تابلو راهنما یعنی؛ تابلو راهنمای اتاق پزشک، تابلو رومیزی، تابلو راهنمای طبقات و … باشند.

تابلو دکتری

 

انواع تابلو مطب براساس تخصص پزشک

تابلو مطب پزشک عمومی

تابلو مطب پزشک های عمومی بهتر است به شکلی ساده طراحی شوند و ارائه دهنده اطلاعاتی مثل نام پزشک، ساعات کاری و شماره تماس باشند. اگر پزشک عمومی هستید، می‌توانید از یک تابلو لایت باکس مربع که ترکیب رنگی سفید و آبی یا سفید و سبز دارد برای سردرب و از تابلوهای راهنمای فلزی یا استیل برای محوطه داخلی مطب استفاده کنید.

تابلو مطب روانشناسی

تابلو مطب روانشناسی علاوه بر این که باید حاوی اطلاعات ضروری باشد باید به نوعی حس آرامش و اعتماد را هم به مراجع القا کند. به همین خاطر هم بهتر است از رنگ های آرامش بخش مانند سبز، آبی و بنفش در تابلو (علی الخصوص تابلو سردرب و نما) استفاده کنید. ضمنا تابلوی مطب شما باید حاوی اطلاعاتی مانند نام، تخصص، ساعات کاری، شماره تماس، نوع خدماتی که ارائه می‌دهید (مشاوره تحصیلی، مشاوره ازدواج و …) و در صورت وجود، لوگو باشد.

تابلو مطب دندانپزشکی

برای مطب دندانپزشکی می‌توان از انواع تابلوهای راهنما و همچنین انواع حروف برجسته استفاده کرد. تابلوهای راهنما که جایگاه مشخصی در همه مطب ها دارند، اما شما می‌توانید به طور مثال در بیرون مطب (دیوار بیرونی واحد) بجای این تابلوها، با چینش حروف سه بعدی استیل، چلنیوم یا فلزی در کنار یکدیگر اطلاعات مورد نظر را به بیماران ارائه دهید. یا حتی می‌توانید تابلوی لوگو یا تابلوهایی که مربوط به بهداشت دهان و دندان هستند را به شکل سه بعدی و بدون بک گراند، طراحی و در قسمت های مختلف محوطه داخلی مطب یا کلینیک نصب کنید.

تابلو کلینیک زیبایی

برای تابلو مطب و کلینیک زیبایی بهتر است از طرح ها و مدل های مدرن و جذاب استفاده کرد. زیرا بیشتر افرادی که به این کلینیک ها مراجعه می‌کنند، به مسائل ظاهری توجه دارند! بنابراین علاوه بر تابلوهایی که بیرون ساختمان و بیرون کلینیک نصب می‌شوند، باید در داخل کلینیک و قسمت هایی مثل دیوار پشتی میز پذیرش، اتاق پزشک و سایر اتاق ها هم از انواع تابلوهای سه بعدی با طرح های مرتبط استفاده کرد.

تابلو مطب زیبایی

تابلو مطب مامایی

در تابلو مطب مامایی بهتر است از تصاویر و طرح هایی با نمادهای مربوط به مادر و کودک استفاده شود. البته بکار بردن تصویرهای آرامش بخش مثل گل، آسمان و … نیز می‌تواند ایده خوبی باشد و به مادر باردار حس اطمینان و آرامش منتقل کند. حالا شما اگر قصد استفاده از تصاویر واقعی را داشته باشید، ما تابلو لایت باکس را پیشنهاد می‌کنیم ولی اگر به دنبال طرح های مدرن باشید، برای مطب‌تان تابلوهای جدید با نمادهای سه بعدی طراحی خواهیم کرد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم انواع تابلوهای دکتری که مناسب مطب ها و اماکنی با کاربری مرتبط هستند را معرفی کنیم. اکنون شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و ثبت سفارش ساخت تابلو مطب، با شماره 02191030544 تماس حاصل فرمایید.

 

مشاوره تلفنی