تفاوت تابلو کامپوزیت و چلنیوم

تفاوت تابلو کامپوزیت و چلنیوم
فهرست مطالب

انتخاب تابلو مناسب برای مغازه یا کسب و کار شما می‌تواند نقش مهمی در جذب مشتری و ارتقای برندتان داشته باشد. تابلو کامپوزیت و چلنیوم دو نوع از محبوب‌ترین تابلوهای تبلیغاتی موجود در بازار هستند که هر کدام از آن ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و با قیمت های متفاوتی به فروش می‌رسند. همین موضوع ممکن است باعث سردرگمی شما در انتخاب میان این دو تابلو شود! از این رو ما تصمیم گرفتیم در این مقاله، به بررسی تفاوت تابلو کامپوزیت و چلنیوم بپردازیم و به این ترتیب به شما در انتخاب بهترین گزینه برای کسب و کارتان کمک کنیم.

تابلو کامپوزیت، مزایا و معایب آن

این تابلو با استفاده از ورق های کامپوزیت آلومینیوم ساخته می‌شود و به عنوان زیرکار برای حروف برجسته و سه بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. حروف برجسته‌ای که بر روی تابلو کامپوزیت نصب می‌شوند می‌توانند از جنس پلکسی گلاس، پلاستیک، چلنیوم، استیل و … باشند.

مزایا

  • قیمت مناسب در مقایسه با تابلوها چلنیوم
  • دوام و مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی مختلف
  • تنوع طرح و رنگ بالا
  • قابلیت چاپ استیکرها، طرح ها و نقوش گوناگون بر روی آن

معایب

  • نورپردازی محدود (تابلوهای کامپوزیت در حالت کلی قابلیت نورپردازی ندارند و فقط می‌توان حروف سه بعدی که بر روی آن ها نصب می‌شوند را نورپردازی کرد)
  • ظاهر ساده‌تر نسبت به تابلوها و حروف پلنیوم

تابلو چلنیوم، مزایا و معایب آن

تابلو چلنیوم از دیگر انواع تابلوهای تبلیغاتی پرطرفدار است که با ورق چلنیوم ساخته می‌شود. این تابلو که هم به صورت تابلوی فلت قابلیت ساخت دارد و هم به شکل حروف برجسته، نورپردازی ویژه و ظاهر جذاب دارد.

مزایا

  • ظاهر زیبا، شیک، مدرن و جذاب
  • طول عمر بالا
  • نورپردازی متنوع

معایب

  • قیمت بالا در مقایسه با تابلوهای کامپوزیت
  • مصرف برق نسبتا بالا

مقایسه کاربرد تابلوهای چلنیوم و کامپوزیت

تابلو های کامپوزیت و چلنیوم، کاربردهای یکسانی دارند. منتهی تابلوهای تبلیغاتی کامپوزیت بخاطر قیمت پایین‌تر، برای ساخت بیلبوردها و تابلوهایی در ابعاد بزرگ بیشتر استفاده می‌شوند و همچنین به عنوان تابلوهای اعلانات و راهنما در ساختمان های عمومی نیز کاربرد دارند. از طرف مقابل حروف برجسته چلنیوم به دلیل زیبایی ظاهری، علاوه بر این که سردرب مغازه ها، فروشگاه ها، رستوران ها و … نصب می‌شوند به عنوان تابلو نمای ساختمان ها و برج ها هم استفاده دارند.

کدام تابلو برای شما بهتر است؟

با مطالعه مطالب بالا و مزایا و معایب هر یک از تابلوهای چلنیوم و کامپوزیت متوجه تفاوت های میان آن ها شدید، اما احتمالا الان این سوال ذهنتان را درگیر کرده که در نهایت کدام یک از این تابلوها برای شما مناسب‌تر و بهتر است؟!

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که انتخاب بین این دو تابلو علاوه بر این که کاملا سلیقه‌ای است، به عواملی مثل نیازها و میزان بودجه شما بستگی دارد. اگر به دنبال یک تابلو با قیمت مناسب و بادوام هستید، تابلو کامپوزیت گزینه مناسبی برای شما است. اما اگر به دنبال یک تابلو با ظاهری زیبا و چشمگیر هستید و بودجه کافی برای آن را دارید، تابلو چلنیوم می تواند انتخاب بهتری باشد.

ولی در نهایت توصیه می‌شود برای داشتن بهترین انتخاب، با کارشناسان تابلوسازی نماشهر مشورت کنید.

مشاوره تلفنی